Pracodawcom coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich pracowników. Gdzie szuka się ich najskuteczniej?

Rekrutacja w szybkim tempie przenosi się do internetu. Coraz więcej pracodawców rozumie, że to właśnie w sieci najszybciej znajdzie odpowiednich kandydatów, bo to tu jest ich najwięcej. W rezultacie, z szacowanych 250-300 tysięcy rekrutacji prowadzonych w Polsce każdego miesiąca, jakieś sto kilkadziesiąt prowadzonych jest w sieci. Z tego ponad 120 tysięcy na OLX Praca.

O czym należy pamiętać, szukając nowego pracownika przez internet?

Przede wszystkim należy wybrać serwis, który odwiedza możliwie dużo kandydatów. Po drugie, zadbać o treść ogłoszenia. Z prowadzonych przez nas regularnie badań wynika, że zdecydowana większość z 4 milionów użytkowników OLX Praca oczekuje, że z treści ogłoszenia zrozumie, jakie wymagania stawia potencjalny pracodawca. Kandydaci chcą też poznać rodzaj umowy, wymiar czasu pracy, wysokość wynagrodzenia i miejsce zatrudnienia. Zawarcie tych danych w ogłoszeniu znacznie zwiększa zainteresowanie ofertą wśród dobrych kandydatów. Wiemy, że sama tylko informacja o zarobkach zwiększa liczbę odpowiedzi na ogłoszenie o średnio ponad 40 procent.

Mamy więc dobre ogłoszenie. Czy to wystarczy?

Na OLX Praca co sekundę pojawiają się dwie kolejne odpowiedzi na zamieszczone ogłoszenia. Kandydaci działają szybko, nie chcą już brać udziału w długim i skomplikowanym procesie rekrutacyjnym. Co czwarty użytkownik serwisu posługuje się naszą aplikacją mobilną, dzięki której może odpowiedzieć na ogłoszenie w dowolnym miejscu i czasie. Pracodawcy powinni się do tych zmian dostosować. Chcąc kogoś zatrudnić, muszą działać dynamicznie. Warto wchodzić w interakcje z kandydatami, odpowiadać na ich wiadomości tak szybko, jak to tylko możliwe, zanim zrobi to konkurencja. Dzięki temu zachowamy szanse na zatrudnienie najlepszych z najlepszych.

W ciągu roku OLX wyprzedziło wszystkie konkurencyjne portale zajmujące się rekrutacją. Co zdecydowało o tym sukcesie?

Rzeczywiście, w naszym serwisie znajduje się w tej chwili ponad 120 tysięcy ofert pracy, a codziennie dodawanych jest średnio 4 tysiące nowych ogłoszeń. Udało nam się również zgromadzić w jednym miejscu największą w polskim internecie liczbę kandydatów poszukujących zatrudnienia. Nasz serwis jest prosty i intuicyjny, dodanie ogłoszenia i kontakt od pierwszych kandydatów to często kwestia kilku chwil. Jednocześnie, w przypadku większych projektów rekrutacyjnych, nasze zespoły sprzedaży i obsługi klienta biznesowego pomogą na przykład połączyć ogłoszenia z zewnętrznymi formularzami rekrutacyjnymi czy spiąć nasz serwis z firmowym systemem HR. Dzięki takiemu podejściu wachlarz klientów z sukcesem szukających pracowników na OLX Praca jest naprawdę szeroki.

 


 

Marcin Dakowski odpowiada za monetyzację serwisu OLX w Polsce. Opiekuje się też kategorią OLX Praca i serwisem Fixly. Zanim dołączył do Grupy OLX przez ponad 2 lata był odpowiedzialny za strategię Avon w 19 krajach Europy Centralnej. Wcześniej jako konsultant w McKinsey and Company doradzał firmom z sektorów FMCG, logistycznego i finansowego m.in. w rozwoju palety produktów i organizacji sprzedaży.