Dlatego, aby przyciągać do siebie najlepszych, trzeba zainwestować w odpowiedni wizerunek jako pracodawca, znać swoje mocne strony i podkreślić je w ogłoszeniu. Drugą rzecz, o której trzeba pamiętać to dokładnie określenie, kto jest poszukiwany i wybrania miejsca, w którym znajdzie się informacja o naszej rekrutacji. Gdy już zdobędzie te trzy grupy informacji, powinien zastanowić się, które narzędzie poszukiwania wybrać. Najczęstszym błędem popełnianym przez pracodawcę jest powielanie sprawdzonych rozwiązań. A przecież każda rekrutacja wymaga zupełnie innego podejścia. To co sprawdziło się wcześniej, niekoniecznie może sprawdzić się teraz.

Zaprezentuj swoją firmę w ogłoszeniu

Jak podaje portal infopraca.pl: ”Okazuje się, że w przypadku pracowników niższego szczebla najbardziej popularną metodą poszukiwania pracowników są ogłoszenia w serwisach internetowych (53 proc. firm). Robią to w przeważającej większości firmy większe – zatrudniające powyżej 250 osób. Mniejsze firmy korzystają głównie z rekomendacji pracowników i znajomych. W przypadku poszukiwania osób na stanowiska managerskie i specjalistyczne sytuacja wygląda nieco inaczej. Tu również najpopularniejsze są internetowe serwisy rekrutacyjne (48 proc.) oraz rekomendacje znajomych (34 proc.), ale na trzecim miejscu znalazły się ogłoszenia w prasie”.

Kandydat czytając ogłoszenie najprawdopodobniej ma już pewien pogląd na daną firmę. Jeśli nie, wówczas ogłoszenie będzie stanowiło wizytówkę. A zatem można tworzyć ogłoszenia w taki sposób, aby zaciekawić i pokazać kandydatowi, że warto wysłać aplikację.

Poszukaj bezpośrednio kandydata

Narzędzie stosowane w przypadku bardzo wąskiej specjalizacji, gdy pracodawca zna wszystkie potrzebne wymagania i chce wybrać spośród kandydatów tych najlepszych. Oszczędza to czas rekrutera, a także zwiększa szanse na pozyskanie tego jednego, najlepszego.

Zatrudnij head huntera

Jeśli pracodawca nie czuje się kompetentny w poszukiwaniu lub jeśli jego skuteczność nie jest zadowalająca, warto aby zastanowił się nad skorzystaniem z pomocy firm zewnętrznych. Plusem niewątpliwie jest szybkość, jakość i obiektywność kandydatów. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest fakt, że firmy rekrutujące dbają o wizerunek danego przedsiębiorstwa, co może ułatwiać pozyskanie kandydata. Oprócz tego, firmy te posiadają duże doświadczenie w konkretnych branżach, co świadczy o ich skuteczności.

Poproś o rekomendacje

Wiele firm stosuje politykę wewnętrznych rekrutacji opartych na poleceniach. Dużą zaletą są ograniczone koszty związane z prowadzeniem procesów rekrutacyjnych. Pozytywnie wpływa to też na poczucie przynależności pracowników, ponieważ mają oni realny wpływ na budowanie struktury przedsiębiorstwa. Coraz popularniejsze stają się programy poleceń, które oferują pracownikom dodatkowe benefity w zamian za skuteczne rekomendacje.