Home » Efektywny rozwój » 700 tys. kobiet, 400 tys. młodych ludzi. Coca-Cola pomaga w karierze zawodowej
Efektywny rozwój

700 tys. kobiet, 400 tys. młodych ludzi. Coca-Cola pomaga w karierze zawodowej

Coca-Cola w Polsce to nie tylko produkcja i dystrybucja napojów. To także wieloletnie inwestycje w kapitał ludzki. Oto podsumowanie programów aktywizujących i rozwijających zawodowo kobiety i młodych.

Jednym z filarów zrównoważonego rozwoju jest dialog. Coca-Cola w Polsce wsłuchuje się w potrzeby społeczności i wykorzystuje to, co potrafi robić naprawdę dobrze, czyli biznes. Kobiety i młode osoby wstępujące dopiero na rynek pracy to ukryty potencjał polskiej gospodarki. Aby go odpowiednio wykorzystać powstały dwa programy wspierające rozwój kariery: „Sukces TO JA” i „Youth Empowered”, z których łącznie skorzystało już ponad milion osób.

W celu dogłębnego zrozumienia potrzeb zawodowych kobiet i młodych Coca-Cola zleciła dwa badania. Na ich podstawie opracowano raporty „#MłodziPrzyGłosie” i „Ukryty potencjał polskiego rynku pracy. Kobiety nieaktywne zawodowo”. Kobiety inwestują większość swoich dochodów w lokalne gospodarki, co oznacza, że więcej pracujących kobiet to wyższy wzrost gospodarczy. Od 2018 do 2025 roku budżet państwa mógłby zyskać nawet ponad 50 mld zł PKB oraz niemal 20 mld danin publicznych. Kiedy pomagamy kobietom, pomagamy lokalnym społecznościom.

Kobiety na zawodowy pokład!

Coca‑Cola i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką w październiku 2016 roku zainaugurowały program aktywizacji zawodowej kobiet „Sukces TO JA”. Współpraca była częścią globalnego projektu Coca-Cola „5by20”, zakładającego wsparcie do 2020 roku pięciu milionów na całym świecie.

Polski program „Sukces TO JA” to kompleksowa platforma internetowa, seria szkoleń, warsztaty i konferencje koncentrujące się na dwóch obszarach. Pierwszy, „Biznes”, skierowany do kobiet planujących założenie działalności gospodarczej. Drugi, „Kariera”, stworzony z myślą o kobietach chcących podjąć pracę lub poprawić swoją pozycję na rynku pracy. Na obu polach „Sukces TO JA” to praktyczna wiedza z zakresu zarządzania karierą i prowadzenia własnej firmy oraz wsparcie kobiet we wzroście motywacji i pewności siebie.

Wśród licznych bezpłatnych narzędzi on-line unikalną propozycją okazała się aplikacja MyOla, która zawiera regularnie uaktualniane nagrania, rozmowy z psychologami, ekspertami i mentorami, medytacje oraz ćwiczenia oddechowe. Jest to narzędzie, które ma nieść wsparcie i dać przydatną wiedzę w świadomym budowaniu lepszego życia i większego zadowolenia.

Pandemia COVID-19 utrudniła spotkania i warsztaty, które przed nią w dużej mierze odbywały się offline, ale program „Sukces TO JA” szybko zaadaptował się do zmian i przeniósł do wirtualnej rzeczywistości. W 2020 roku przeszkolono 179 tys. kobiet.

U progu kariery

Młodzi ludzie to druga grupa, którą Coca-Cola chce wspierać. Program Youth Empowered prowadzony od 2017 roku, powstał z myślą o młodych ludziach, którzy potrzebują wsparcia w procesie decyzyjnym dotyczącym wyboru kierunku życia zawodowego, czy w dostępie do rynku pracy.

To wsparcie procesu włączenia zawodowego, dzięki narzędziom wzmacniającym potencjał i możliwości młodych na rynku pracy. W ramach Youth Empowered Coca-Cola w 2018 roku połączyła siły z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką. W ten sposób powstała Yep.academy, czyli internetowa platforma zawierająca m.in. testy kompetencji, kalkulator wynagrodzeń pomagający obliczyć minimalne zarobki, ale także aplikacja mobilna Yep.

Dodatkowo w ubiegłym roku Coca-Cola zorganizowała wirtualny event dla młodych transmitowany jednocześnie w 4 krajach naszego regionu: Polsce, Estonii, Łotwie i Litwie poświęcony wyzwaniom, ale i nowym możliwościom związanym z transformacją trybu nauczania oraz pracy ze stacjonarnych na zdalne.

Next article